24 Ιουλ 2009

Μονάδα υγροποιημένου αερίου στην Καβάλα

http://asset.tovima.gr/assetservice/data/tovima/D1999/D1114/1and21a.jpg

Επιβεβαίωση δημοσιεύματος της "Μ" από την ειδική γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης. Ο σταθμός σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ) και θα έχει τη μισή δυναμικότητα του σταθμού της Ρεβυθούσας.

Της Σοφίας Χριστοφορίδου

“Δεν πρέπει να καθυστερήσουμε άλλο τη δημιουργία τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα”, σημειώνει στη “Μ” η ειδική γραμματέας της Διεθνούς Ενεργειακής Πολιτικής του υπουργείου Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ) Ελισάβετ Λοβέρδου.
Ο σταθμός σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στο χώρο των εγκαταστάσεων της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ) στην Καβάλα και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα έχει τη μισή δυναμικότητα αυτής του σταθμού της Ρεβυθούσας.

Το έργο βρίσκεται στο στάδιο των προκαταρκτικών μελετών, όπως αναφέρει η κ. Λοβέρδου, διευκρινίζοντας ότι δεν πρόκειται για ένα μελλοντικό όραμα αλλά για ένα μεσοπρόθεσμο στόχο. “Χάρη στο σταθμό της Ρεβυθούσας η Ελλάδα πέρασε ομαλά την ενεργειακή κρίση του περασμένου Ιανουαρίου”, υπενθυμίζει, εκτιμώντας ότι η λύση που δόθηκε στη ρωσοουκρανική διένεξη ήταν προσωρινή. “Γι’ αυτό δεν πρέπει να καθυστερήσουμε τη δημιουργία ενός δεύτερου τερματικού σταθμού στη Βόρεια Ελλάδα. Θεωρώ ότι μια τέτοια υποδομή θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για τη χώρα μας, όχι μόνο για την ενεργειακή επάρκεια, αλλά και για γεωπολιτικούς λόγους”, τονίζει η κ. Λοβέρδου.

«ΜΙΣΗ ΡΕΒΥΘΟΥΣΑ»
Η ΔΕΠΑ κατέχει το 33,33% της ΒΦΛ κι έχει το δικαίωμα να κατασκευάσει και να λειτουργήσει σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μέρος των εγκαταστάσεων της ΒΦΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες της “Μ”, η μονάδα της Καβάλας θα είναι “μισή Ρεβυθούσα”, πράγμα που σημαίνει ότι η χωρητικότητα των δεξαμενών αποθήκευσης θα είναι της τάξεως των 50.000-60.000 κυβικών μέτρων. Σημειώνεται ότι οι υποδομές της ΔΕΠΑ στη Ρεβυθούσα ολοκληρώθηκαν σταδιακά, σε διάστημα 12 ετών, και πως χρειάστηκε να δαπανηθούν 330 εκατ. ευρώ. Η ειδική γραμματέας του ΥΠΑΝ εκτιμά ότι η Ε.Ε. θα συνδράμει στη χρηματοδότηση κατασκευής του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Καβάλα. Μετά την "κρίση του φυσικού αερίου", η Ευρωπαϊκή Επιτροπή "καίγεται" να προχωρήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα τέτοιου είδους υποδομές αποθήκευσης ενέργειας, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα μια νέα κρίση.

ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ IGB
Η ειδική γραμματέας του ΥΠΑΝ συνδέει τη δημιουργία του τερματικού σταθμού στην Καβάλα με την κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου IGB, που θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα της Βουλγαρίας. Πρόκειται, ουσιαστικά, για μία διακλάδωση του άξονα μεταφοράς φυσικού αερίου Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας (ITG), μέσω της οποίας η γειτονική χώρα θα μπορεί να προμηθεύεται φυσικό αέριο και από μία ακόμη εναλλακτική οδό. “Έχοντας τον τερματικό σταθμό στη συγκεκριμένη, πολύ σημαντική θέση, θα υπάρχει δυνατότητα μετατροπής του υγροποιημένου φυσικού αερίου σε αέρια μορφή, ώστε, σε περίπτωση ανάγκης, να τροφοδοτείται η Βουλγαρία και ενδεχομένως και άλλες χώρες των Βαλκανίων. Ένα τέτοιο έργο θα έχει πολύ σημαντικά γεωπολιτικά οφέλη για τη χώρα μας”, τονίζει η κ. Λοβέρδου.

ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Αναφορικά με τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας, που ήδη έχουν αρχίσει να διαφαίνονται, η ειδική γραμματέας διαβεβαιώνει ότι “θα τηρηθούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές που προβλέπονται από το κοινοτικό δίκαιο” και ότι επιπλέον “το έργο θα αναβαθμίσει την περιοχή και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και παράπλευρες επιχειρηματικές δραστηριότητες”.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: